Forside Mat & Oppskrifter Trening Slanking & Blogg Ukesrapporter 2012 Ukesrapporter 2011 Min Metode

Kategori: Ukesrapport

Uke 7: To skritt frem og ett tilbake + Noka i posten, min redning!

Publisert: 27.09.2012 @ 23:46 Kategori: Ukesrapport Kommentarer: 6

I over to uker har jeg hatt 12-14 timers arbeidsdager nesten hver dag med Dolly Dimples overtidsmiddag og null trening. Mista helt fokus og sluntrer med flere måltider. Prøvd å ha med middagsrester og Dollys elendige salat, men ikke vært flink.. Vektkurven min kan bekrefte dette:

Jeg gir ikke opp! Det er sikkert og visst ;) Har bare ølite mer å ta igjen.. Fått en fantastisk pakke i posten fra Noka - den kom i rette tidspungt! Jeg får også snart en treningsdagbok fra Getinspired.no! Dette gir masse ny motivasjon!


Uke 4: Vektkurve & Formbilder! (+Før/etter bilder)

Publisert: 09.09.2012 @ 22:35 Kategori: Ukesrapport Kommentarer: 34

Hvordan ligger det an?
Det er 4 uker siden jeg begynte å slanke meg på nytt. Jeg har gikk opp 3kg. siden slankeslutt i fjord sommer + 4kg i sommer. Disse 4 er etter disse 4 ukene så og si borte igjen! Hurra! Etter min fru(men)strasjon ved måledagen min på onsdag viste det seg at jeg hadde gått ned denne uken alikevel! Vekta forteller meg at jeg nå veier 82,4kg. Er 176 høy.

Målet denne gangen er å nå 76 kg.
Altså 3kg mindre enn forrige gang. Så kan jeg heller se ann da, men jeg tror det blir et godt resultat hvor man ikke er totalt ribba, men se definerte musklet. Jeg har ikke satt dato for mål enda. Har erfaring at det tar litt lenger tid på slutten av en slankeperiode når det ikke lenger er "like mye" å ta av. Men jeg er superoptimistisk!

NOKA Dietten
Min kjære hovedsponsor NOKA skal inn på banen min og jeg gleeeder meg til å hente varer! Jeg har jo smakt noen av nyhetene deres og gleder meg til å ha dem i skapet & på jobb! ;D

Formbilder
Off, dette er kelint, men..! Var så mye lettere å gjøre dette når jeg var anonym.. :/

       

Før og etterbilder
Siden jeg vet dere elsker før og etterbilder så har jeg her før og etterbildene fra et halvt års slanking i fjord.
Sånt er det mye motivasjon i! ;D YES, det er mulig for hvem som helst. 17,5 kg er mye, men absolutt vert strevet!

         

Vektkurven for august



Vektkurven slanking 2011
Kom ned til målet på 79kg.



KONKURRANSER OG GOD STEMNING I BLOGGEN NESTE UKE!
Husk å følge med! Jeg lodder ut premier til tre heldige som vinner premier for mange hundre kroner!
Stay tuned! 


Uke 4: Opp i vekt, frus(mens)trasjon!

Publisert: 05.09.2012 @ 21:58 Kategori: Ukesrapport Kommentarer: 6

Opp 0,6kg. Nedtur.
Men jeg hørte en gang om at man kunne gå noe opp i vekt rett før menstrasjon og gikk nærmere inn på saken. Litt kleint tema, men det er jo en realitet..

PMS-sug & vannansamlinger
Noen kvinner øker i vekt når de har mensen. Dette skyldes at kroppen har en tendens til vannansamling på denne tiden samt at brystene svulmer opp. Når mensen din er i gang, mister du dette vannet gjennom urinen og vender tilbake til normalvekt. Noen kvinner får også økt appetitt og er sugne på søtsaker, noe som gjør at de går opp i vekt. Du kan unngå dette ved å innta jevnlige måltider og velge mat uten sukker. Kvinner spiser i gjennomsnitt ti prosent mer enn vanlig i uken før menstruasjon. Det handler om et hormonelt sug og er ikke som vanlig sult.

Klikde1 // Kilde 2

Og en opptur!
Jeg fikk gave av min kjære i dag; en fiiin fin Stormbergjakke ;D Happy me! 

     

Dagens mat
Kornblanding med nøttemusli og lettsyltetøy
Chai te med melk
Kyllingrisotto (middagsrester)
Liten salat med cottage cheese og laks
Te med melk
Utrehaven youghurt
Noka caramel bar
Taco
5 jordbær med 70% kakaosjokolade









Var på CXWorks 30min og 1:15t powerwak i skogen med Christina kjære i dag! ;D
Bltt mye gåturer! Hele dagen etter jobb på mandag, en time i går og over en time i dag! Deilig da =)
Ikke like mye trening som ønsket, men. Føles bra at jeg ikke har vært HELT på latsiden.


Uke 3: 3 ukers slanking! Resultat & bilderas!

Publisert: 28.08.2012 @ 23:14 Kategori: Ukesrapport Kommentarer: 12

3 ukers slanking er over
Jeg føler det har gått greit. Dvs. det har gått skikkelig bra i hverdagen og skikkelig dritt alle helgene. Jeg har vel ikke tatt helt av, men noen syndere her og der kan utgjøre store forskjeller. Det som utgjør min største trussel om dagen er alkoholen. Det har vært bursdager og lag hver helg og jeg har ikke vært veldig flink med å begrense meg.. Treningen er også OK, kjenner at kondisen er drit, hadde aldri trodd at et delvis "sommeropphold" fra treningen skal ha så mye utslag for den formen man var i. Man tror man løfter og presterer det samme. Det som stort sett har skjedd når jeg har trent alene er at jeg har trent meg helt ut og hatt småfuler svirrende rundt hodet på vei hjem fra trening. Ubehagelig. Så trening nå om dagen er ikke særlig gøy. Helt ærlig.

Fra negativ til positiv
På en annen side: Det føles SÅ mye bedre å gjøre noe bra, spise bra og være aktiv igjen! Så toppel opp for DEN følelsen! En annen ting, treningen: Det er bare å se frem til det folk kaller "kneika". Det er faktisk sant. Den dagen man etter å ha løpt/jogga på mølla i min. tenkter; "OI, det var et streev for et par uker siden!" - ja, da har man kommet et steg videre, og det jeg kaller "kneika". Kjenner du til det? Jeg syns det er en fin følelse, og gleeder meg til å komme dit nå. Ja, det er nesten så ille. Så det er en motivasjon i seg selv =)

Resultatet
Resultatet er ikke så revlusjonerenrde, er blitt bare -1,8 kg.
Er skuffet, men får tenke at det er bedre enn ingenting - ta det litt roligere i helgene og fortsette de gode rutinene jeg er inne i i hverdagen.
Dessuten er det sunnere nedgang, da. 0,5-1 kg i uka. .. men jeg er jo født utolmodig.
Håper min kontakt i NOKA kommer tilbake fra ferie snart, savner NOKA produktene mine!

Resten av innlegget lar jeg bildene (nesten) prate for seg selv!



Meksikanske burgere til meg og gutta! 600g karbonadedeig, 1 liten løk, mais, en dæsj potetmel, 2 egg.
Ikke glem nøkkelkrydder'ne Spisscumin, Himalayasalt, Cayenne og Chili ;) 
Try it somtime, its AWSOME ;D Og såå enkelt å lage ;)



Fant ikke fiberrike brød, da ble det slik! ;D Burger uten brød, det er lov det og? ;)



Glasserte kryddernøtter! Kommer tilbake til dette når jeg klarer å lage noe som smaker perfekt =)



En eller anna frokost. Når man har forsova seg litt så er det OK å ha en ferdig havregrøt på jobb, selvom en
hjemmelaget er så absolutt heller å anbefale. Men den inneholder bare 200kcal da, like mye som Nokashaken.



En treningsøkt! Spinning, styrke-halvtime og Gainomax <3 Unner meg en slik i ny og ne, den er så DIGG!
Godterierstatning altså.





Grønnsaksmuffins igjen! ;)



Oatmeal! <3 Knuste nøtter, kanel, Sukrin+ og blåbær og jeg er i himmelen!

       

Nokafrokost! ;D



Random butikktur

Lunch! Middagsrester.



Lunch: Salat med skinke, salsa, egg, etc.

Luxus lunch! Kalkunfilet, grønnsaksmuffins og ertepurrè. (Fått dilla på ertepurrè! Jeg som egentlig ikke er så
fan av erter!)
Ertepurrè/mos: Gjør ett oppkok, mos med stavmikser sammen med pepper, himalayasalt og en skvett melk.



Lunch! 1 Vita hjertegod rundstykke, ost, egg, cracstics..



Lunch! Suppe & rugsprø!



Lunch! Middagsrester. Svinegryte ala Mexicoo!



Lunch! Tacosalat (middagsrester)



Dinner! Svinekotelett med salat og litt formye ketchup og sennep!



Oi, shit, en synder! Ei venninde kom med et helt brett hjemmelaga muffins. Jeg ga etter!



Nokanufler med litt roastbeef.



Jeg og Chriss delte en STOR slik en, en fyllesyk slndag på kino. Oioi. Et bedre alternativ, men kanskje litt mye?



Var så søtsugen i gårkveld. Bladde i masse sunne kokebøker etter en digg oppskrift på noe.. Fant IKKE noe vi
hadde ingredienser til så jeg improviserrte proteinvafler med rismelk, soyamel, johannesbrødkjernemel, bakepro,
sukrin, fiberfin, fiberhusk, kruskakli (?) og egg. Slump, slump! Ble sinnsykt digge, men ikke så sprø..
Improviser vafler, det skal mye til for at det ikke blir bra ;)



Proteinshake etter trening ;)



Her er et godt eksempel på et GODT valg. Jeg er stolt av meg selv her. Var twist, kjeks, godis, is -ja hele
HEAVEN sto på bordet under familiemiddag! forrige uke. Litt is og en halv Noka caramel bar, ohyes!





SushiLove

Og husk søte dere:


Fikk dere litt sunn matinspo til lunch og middager? =) Hope so!
Goodnight!




Uke 1: Skulder, rygg, blåbbær og Uke 1. -1.3kg!

Publisert: 13.08.2012 @ 23:08 Kategori: Ukesrapport Kommentarer: 12

Var å trena skuldre og rygg med Iselin beste & Jarle som har fått seg blogg, check it out!  
Under kommer et bilderas ;) 

Søndagsfrokosten :) 370 kcal! :O



Vanilje Dobbel 0 youghurt, hjemmelaget nøttemusli og blåbbær!



Grønnsaksris med villrisblanding!



Søndagsmiddag!

      

Middagsrester til lunch er gull :) Lasagne!





Bilder fra dagens skulder og rygg økt! ;D    

      



       

      

              



        



Her lager jeg proteinpannekaker!





Uke 1 behandlet meg bra, -1.3kg og fornøyd med det :)






hits