Forside Mat & Oppskrifter Trening Slanking & Blogg Ukesrapporter 2012 Ukesrapporter 2011 Min Metode

Kategori: Gjesteblogg

Snart utvelgelse av deltagere!

Publisert: 18.01.2012 @ 16:59 Kategori: Gjesteblogg Kommentarer: 6

N er dere spente vel!

Skal ta meg tid til lese gjennom de flotte pmeldingene deres til 5 Ukers Challange og
sette opp skjema til registrere ukesrapportene!

Jeg lurer virkelig p hvordan jeg skal velge ut kun 5! Jeg har valgt ut 2 p forhnd som
jeg kjenner, en av de er min vakre treningspartner Christina Feen! Og JEG skal slenge
meg p selv! (Som ekstra) Etter at jeg har gtt opp 2,5 kg de siste to mnd og det ikke
fles ut som muskler ... *kremt*

Men frst:
Body Pump time p LilleSpenst!

Ha en fin kveld - dere fr hre fra meg i kveld ogs! :D




Vil du gjesteblogge?

Publisert: 11.10.2011 @ 23:21 Kategori: Gjesteblogg Kommentarer: 5

Jeg er s facinert over alle slankebloggene som finnes, og noen har man ftt mer kontakt med enn andre,
det blir p en mte et lite eget community
Et lite motiverende sttteapparat, og jeg setter pris p dere!

Regler:
- Vi gir hverandre 3 sprsml pr. mail, og svar kommer ogs pr. mail.
- Bilde(r) er et must, av valgfritt motiv.
- Vi setter opp matrialet vi har ftt p mail begge to - i et inlegg i vr egen blogg.

Kriterier:
- At du selv har en slankeblogg, og er / har vrt en aktiv slanker.

Det vil si at vi begge gjesteblogger i hverandres blogg. Genialt? Begge har muligheten
til trekkenye ste lesere, om samme tema♥

Send meg foresprsel p mail pslankmegflat@hotmail.no

Bilde lnt avwritemoms.blogspot.com


Mitt kamera! Og dagenderp..

Publisert: 17.09.2011 @ 14:46 Kategori: Gjesteblogg Kommentarer: 2

Oioi. Var p fest og ute p byen i natt, er skikkelig sliten og drlig! Planen var trene i dag, men formen sier noe heelt annet! Man har jo tross alt ikke s mye treningseffekt dagen derp. Alkohol delegger mye trening. :/
Nr jeg starter p nytt treningsprogram/opplegg neste gang (ikke til uka - men neste) s m jeg kutte ned p
festingen min, hvertfall halvere. Det blir uvandt for frk. Helene! Men blir bra :)

Hoppet p vekta i gr tielig og i dag tidlig - OVER en KILO i vanntap. Sykt!
Ftt i meg 2 flasker vann og nesten en liter tomatsuppe n. :) Ikke veldig sunt, men coop tomatsuppen
inneholder bare 25kcal pr. dl. Det er gladsak for late dager.

Farget hret nesten sort igjen igr, ble kjempebra. Bilde kommer, men akkurat n ser jeg ut som jeg bare ekstremt fyllesyk! Og det ER jeg. Ehh. Disse bildene er fra torsdag.





Vis galleri
Kameraet mitt, SONYa290
Tidenes aller aller beste julegave!Lite, kompakt, rimeligog superbra nybegynnerkamera.
Takk PM &mamma, dere er de beste, hatt masse glede meddette!
Til jul nsker jeg meg fotokurs! ;D



Hva er forskjellen p lavkalori og lavkarbo? Og hva er ketose?

Publisert: 14.07.2011 @ 21:41 Kategori: Gjesteblogg Kommentarer: 12

Vet du forskjellen p disse? Jeg er ikke p lavkarbodiett, men lavKALORIdiett. Valget falt for det fordi jeg er en x-Grete Roede'r, og vet at jeg kan mette megselv ganske godt p lavkalori, fordi man kan i utgangspungtet spise det meste, og for alt jeg vet s er det ikke like "strengt" som lavkarbo. Jeg teller kalorier. De som er p lavkarbodiett teller karbohydrater. Jeg er muligens en blanding, i og med at jeg spiserminstmulig hvitt mel, brd, sukker og poteter. Men aner ikke om jeg er i ketose, helt sikkert ikke siden jeg har s lavt kaloriinntak. Noen som vet?

Jeg skal forklare nermere forskjellene p disse:

Lavkarbo
Det finnes etterhvert flere forskjellige lavkarbo dietter som i strre ellermindre grad avviker fra hverandre. Til felles har de dog kjernefilosofien om at redusert inntak av karbohydrater gjr at du tar av overskuddet av fett fra kroppenfor dekke kroppens energibehov, og p den mten gr ned i vekt.Eksempler p lavkarbo dietter er Atkins, South Beach Dietten, Ketolysekurenog diett filosofien til Dr. Fedon Lindberg.

De forskjellige diettene har litt ulik fremgangsmte, og det er ikke sikkert at en sompasser for andre ndvendigvis vil passe for deg. Noen er tffere flge enn andre, ogdu br forsikre deg om at du vil klare fullfre dietten i forkant. Dersom du er usikkerp om du klarer flge diett planen br du kanskje velge en litt 'snillere' variant.Det viktigste er at du velger flge en diett som er komfortabel med, for det er ltt miste motivasjonen om du gr for hardt ut.

Hva er karbohydrater?

Karbohydrater er ett eller flere molekyler satt sammen av atomene karbon, hydrogen og oksygen. Vi deler karbohydratene grovt inn i tre grupper. Monosakkarider er den enkleste formen der det bare er ett molekyl. De mest kjente er glukose, fruktose og galaktose.




Ketose
Kroppen kan g i ketose under en lavkarbodiett. Mange blir forvirret over terminologien "ketose". Kanskje har du lest at det er "farlig" for kroppen?Det kan hres unormalt ut at kroppen er i ketose, men ikke bekymre deg.Det betyr helt enkelt at kroppen bruker fett for sitt energibehov.Ketoner, eller keton legemer, er molekyler som oppstr under fettforbrenningen.Enten det er fett fra maten du akkurat spiste, eller fett du har lagret rundt livet,vil det f kroppen i ketose srge for at det forbrennes og omgjres til energi istedet for bli lagret. Ketoner er kun et biprodukt av denne naturlige prosessen i kroppen.


Lavkalori
Helt enkelt innta frre kalorier enn det man forbruker. En gjennomsnittskvinne forbruker rundt 2000 kcal per dag. Inntar du frre kalorier enn du forbruker vil du g ned i vekt. Her kan du spise stort sett det du vil, bortsett fra veldig fete varer og sukker. Man skal variere kosten, man spiser mat med veldig lavt kaloriinnhold, men ogs noen ganger mat som er "middels". Kalorier er ganske lett telle, og om du ikke vil telle og regne, s er det mange steder p nett som gjr det for deg. Her kan du ha et veldig variert kosthold, og er du matvrak som meg s trenger du ikke g rundt sulten :) -17kg p litt over 5 og en halv mnd uten sulte noe er jo ganske luksusslanking? :)

Hva er en kalori?Rent definisjonsmessig s er selvflgelig en kalori en kalori. En kalori er enheten for energi. Menneskekroppen fr i seg og bruker store mengder energi, og dermed bruker vi benevnelsen kilokalori (kcal) som er 1000 kalorier. 1 kcal tilsvarer energien det kreves varme opp 1 L vann 1 grad.. Ehh.


Fortsatt forvirra? Det er ikke s lett forklare det s kort egentlig. Vil gjerne g inn p vitaminer, proteiner og GI ogs, alt henger p en mte litt sammen med tanke p helsen, men da blir det et litt tungt innlegg. Vil du se nrmere p sakene, s har jeg noen par fine linker til deg her:
Er kalori en kalori?
Lavkalori eller lavkarbo?
Generelt om kosthold
GI




Har du noe legge til her? Kommenter gjerne! Vil lre mer :)

Hva foretrekker du? Lavkarbo eller lavkalori diett?






Matvrak!

Publisert: 04.07.2011 @ 20:40 Kategori: Gjesteblogg Kommentarer: 4

Jeg skrev som sakt p torsdag.. "Ikkeno mer tull".. Men jeg har jo vrt en ordentlig tullejente i helga.. P fredag starta dagen som vanlig bra med Nokafrokost og bra lunch.. Meen. Jeg klarte ikke holde det ut dagen. Ei venninde kom med 6 ller til oss hver, og vi gikk p butikken og kjpte oss middag, popcorn, nachochips, guacamole og salsa. Spiste oss ihjel, hadde null bremser.. S en liten tur, skulle ta kun n l, men mtte hyggelige kjentfolk, s det ble jo strawberry daquri, mer l, drinker, peach daquri - stappfulle av sukker.. Lrdagen var jo grei matmessig, men gikk 2 flaske bobler da og..

M tydligvis registrere inntaket mitt igjen, for n fler jeg at jeg sklir litt ut, det giffer jeg ikke nr jeg kun har ca 1,5kg igjen.. S jeg har nok rett med meg selv at jeg m ta et hold vekten kurs, ja.. NEKTER rase opp igjen. Been there done that, det er TAP.


Fjellrret p grillen i dag! Ekstralett rmme, salat og agurksalat, nammis!


Fredagslunchen :)


Fredagsmiddag - den frste.. Kyllingsuppe med pasta.
Middag 2= kyllingkjttboller, fiberrik pastaskruer og pastasaus.

N skal jeg og Taj ut jogge! Ha en strlende kveld!






Gjesteblogger Cath!

Publisert: 30.03.2011 @ 22:04 Kategori: Gjesteblogg Kommentarer: 7

Slank Meg Flat sier: Jeg er s heldig ha ftt slankeblogger Cath til gjesteblogge her. For et fantastisk kvinnemenneske! :D Husk besk bloggen hennes himlamasseforskjellig.blogg.no<3

Kos deg med henne:


1: Hva er din metode for g ned i vekt?

Frst fremst bruker jeg NOKA Dietten :) Jeg spiser Noka s og si 3ganger om dagen :D Og det fungerer HELT fantastisk for meg! Jeg spiser ett NOKA mltid til frokost, lunsj og kvelds, og blir alltid mett! Til middag spiser jeg ett sunt mltid med mye salat, grnnsaker og kylling. Jeg halverer porsjonene (i forhold til fr), og er alltid mett etter middagen! Jeg drikker MYE vann, selv om jeg da lper p do ofte, s er jeg s si mett hele dagen mellom mltidene.

Jeg er ikke redd for at jeg skal g opp en hel masse nr jeg er ferdig p NOKA fordi jeg hele tiden blir flinkere og flinkere til beregne nok mat, og lager good og sunn mat hele dagen. Av og til bytter jeg ut ett nokamltid med f.eks knekkebrd med magert plegg, leverpostei osv, men tenker alltid p holde meg under 250kcal. Godteri, chips, kaker og brus har jeg for det meste holdt meg borte fra. Vi har aldri det i hus, utenom minimale mengder p lrdagen! Om jeg ser at vekta ikke gr ned, kutter jeg ut all godis ogs p lrdagen! Jeg har til n spist litt kake nr det er bursdag, men det er heldigvis sjeldent, og jeg prver unng det rett og slett.

Alkohol i helgene har det ogs blitt. OM jeg mtte ha sluttet p NOKA pga fristelsene hadde jeg nok gjort det for lenge siden :) Men med NOKA kan en skeie ut en dag og vre back in track dagen etter :) No worries :D




2: Hvordan er en typisk slanke-uke for deg?
Den ideelle uken og hvordan uken faktisk er, er veeeldig forskjellig!! Og mine uker er S forskjellige matmessig, at jeg m ta en og en dag av gangen!

F.eks Mandag da var jeg p kurs i Stavanger:
Frokost: Noka sjokoladeshake
Mellommltid: Svele med brunost fra bten (med eggeskall i?sj)
Lunsj: Fantastisk god hotell lunsj, mye salat med kylling, brd og aioli, poteter og hvit fisk med bacon :)
Desert: Bakte epler med br og vaniljekaramel- fantastisk godt
Middag; Burger King (NAAHAAAM)
Mange kalorier.. men jeg tenker litt snn - hvor ofte er jeg i Stavanger p hotell da?!?

Men dagen i dag onsdag:
Frokost: Noka Sjokoladeshake
Lunsj: Noka sjokoladebar
Middag: Bakt potet med litt mager bacon, kesam, kryddersmr, salat og en liten biffbit.
Kvelds: Noka sjokolade og vaniljeshake

Det er den nederste som HELDIGVIS er mest vanlig ilpet av en uke..Men av og til kan man ikke unng de fristende tingene!! Trening i lpet av uken gr veldig opp og ned! 30day shred er jo den beste og mest effektive treningen for meg, men etter 3uker p den fikk jeg sykt vont i ryggen, og tok det chill i en uke! En uke ble til nesten 2mnd! Vi har tatt situps om kveldene, gtt turer og jogget TO ganger n i mars..men har vrt VELDIG slappe og giddelse!! Hper treningsnden kommer over meg og rister meg i nakken..for dette gr ikke lengre! Ryggen (har hatt prolaps/skiveutglidning) er bedre n enn i fjor p denne tiden - og det m absolutt utnyttes!
Sola er her og det er lyst lengre.. s jeg m jo bare begynne trene skikkelig igjen!! Motivasjon mottas med takk :p








3: Hvor henter du inspirasjon og motivasjon?

Sammen med NOKA dietten flger det MYE motivasjon. De sier at om du flger Noka 3-4ganger om dagen, spiser ett mltid under 450kcal, holder deg unna godteri, snacks, brus osv OG alkohol vil du g ned 1 kg i uken.

Det som gir mest motivasjon for meg er nettopp vektnedgang!! En mnd fr jul drakk jeg sykt mye vann om dagen og gikk ned 4kg!! Jeg gikk ned 4kg bare ved trene 30day shred..og det vistes godt p mlebndet!!
S kom nokaen og har gtt ned 8kg med den p ca 6uker..s til sammen siden 3.januar har jeg gtt ned 12kg og deeeet motiverer. jeg har ogs ting jeg skal p f.eks i bryllup om ca 18dager, Bulgaria i Mai, Tyrkia i august osv! S jeg har satt meg opp ml, som jeg gjerne vil klare!! Ellers har jeg en fantastisk mann som er med p tenke og lage sunne vaner og mat! Han har ogs gtt ned en god del, men uten NOKA!

Min tankegang ang. trening er -Det er bedre gjre noe enn ingenting!!



Med mat tenker vi sunn, nringsrik, ren, enkel mat! Lite kalorier, da med mye salat og grnnsaker!! Drikke mye vann tenk sunt og det viktigste er ha kontrollen over hva du putter i munnen!!

Be coool - Stay in schoool ;)

Cath


Vil du gjesteblogge?

Publisert: 24.03.2011 @ 17:19 Kategori: Gjesteblogg Kommentarer: 4

Jeg er s facinert over alle slankebloggene som finnes, og noen har man ftt mer kontakt med enn andre, det blir p en mte et lite eget community <3 Et lite motiverende sttteapparat, og jeg setter pris p mange av dere!

S jeg vil starte et nytt konsept her i min blogg som fr sin egen katogori: Gjesteblogging!
Dette er jo ikke no nyopfinning, men har en liten vri:

Regler:
- Vi gir hverandre 3 sprsml pr. mail, og svar kommer ogs pr. mail.
- Bilde(r) er et must, av valgfritt motiv.
- Vi setter opp matrialet vi har ftt begge to i et inlegg i vr egen blogg.

Kriterier:
- At du selv har en slankeblogg, og er / har vrt en aktiv slanker.

Det vil si at vi begge gjesteblogger i hverandres blogg. Genialt? Begge har muligheten til trekke nye ste lesere, om samme tema♥

Send meg foresprsel p mail pslankmegflat@hotmail.no

Bilde lnt avwritemoms.blogspot.com

Er du interresert? :)






hits