Forside Mat & Oppskrifter Trening Slanking & Blogg Ukesrapporter 2012 Ukesrapporter 2011 Min Metode

Mitt nye, fantastiske treningsprogram + Ukepan, uke 2!

Publisert: 07.01.2013 @ 23:38 Kategori: Trening Søte kommentarer: 6

Jeg har fått treningsprogram fra Line Marion / Gympartner i dag! ;D LYKKEEE!

Jeg har fått et 2-split program med
Dag A - Bein & mage
Dag B - Overkropp
+ Onsdager: løping intervall dag

UKEPLANEN, Uke 2:
Man: Dag A
Tirs:  Dag B
Ons: Løping intervall 4x4: 4 min høy intensitet, 3 min lav x 4. Opp- og nedvarming 10 min lav intensitet.
Tors: Dag A
Fre:  Dag B
Lør:  Hvile
Søn: Aktiv hvile, f.eks 45 min rask gange

Dag A - Bein og mage:
Knebøy bred
Gående utfall
Strak mark
Stående tåhev
Crunch apparat
Sideplanken
Benløft i apparat
+ 20 min moderat løping, elipse, sykkel eller roing ;D
Se bilder/beskrivelse av planen (kommer kanskje, må spørre om lov :)

Dag B - Overkropp
Kroppsheving bredt overtak
Stående roing
Sittende enarms roing
Skrå brystpress
Dips
Skulderpress til siden
Sidehev
+ 15 min roing intervaller
Se bilder/beskrivelse av planen (kommer kanskje, må spørre om lov :)

Om 2-splitt
En 2-splitt innebærer at du deler kroppen din inn i to deler. Dette kan gjøres på ulike måter.
Push/pull innebærer at du den ene dagen bruker all «press-muskulatur» (fremsiden), mens du den neste dagen bruker «dra-muskulaturen» (baksiden av kroppen). En annen variant er å dele det inn i overkropp og underkropp, eller underkropp+armer og overkropp hver for seg. Det er ingen fasit på hvordan du bør gjøre det. Det viktigste er at det passer deg.
GENERELLE RETNINGSLINJER
Programmene trenes 4 ganger i uken, hvor du kjører økt A og B annenhver gang. Bruk samme belastning på alle seriene i en øvelse. La pausene være på 1-3 minutter. Start med vekter du vet du behersker. Heller litt for lett den første økten. Kilde

    



Dagens trening
I dag sto Dag A - Bein ❤ og mage på planen, så da var det bare å få testet det! Ikke bare-bare når det også klokka
21:00 er stappfullt på StaminaHOT Gressbanen, haha. Det er hvert år det, på første mandag i året! Det er faktisk
litt komisk. Men bra - et intiativ til å begynne å trene er MYE bedre en ikkenoe ;)

"Nuubee"?

NB! Jeg vet det er mange som søker tilflukt til denne bloggen nå på nyåret for nyttårsforsetter osv. Ikke bli skremt,
du trenger ikke trene 5-6 økter i uka for å gå raskt ned i vekt! Det holder med 3 økter, snakk med veiledere på
treningssenteret, eller så vil jeg anbefale 2, helst 3 lettere økter med noe du liker og noe som forbrenner masse
kalorier! Intervalløkter eller program med supersett er å anbefale, eller spinning og gruppetimer om du liker det :)

Det som har skjedd med meg er at jeg har fått veldig økt interesse og treningsglede etter min slankeperiode.
Og jeg vil jo ikke kalle det en negativ ting med en slankeperiode! Det kan nok godt skje DEG også ;)
DU kan bli "den spreke treningsdama"! Er ikke det en liten motivasjon også? ;)

6 Søtis-kommentarer

Postet av: nakedwarrior

Ser ut som et veldig bra og ambisiøst program, blir spennende å følge deg gjennom det:)shine on
Dato: 08.01.2013 Tid: 00:20 URL: http://nakedwarrior.blogg.no/

Postet av: lenailivet

Gjeeeerne bilder ja!!! DENNE må testes!!!! =)
Dato: 08.01.2013 Tid: 00:52 URL: http://www.lenailivet.blogg.no

Postet av: Helene

lenailivet: Det var ikke helt greit, skjønner jo godt det :) Den er jo tilpasset meg. Men prøv Gymparter.no du også? :) Diett og treningsprogram tilpasset deg :)
Dato: 08.01.2013 Tid: 23:21 URL: http://slankmegflat.blogg.no/

Postet av: Helene

nakedwarrior: Ja, vært gjennom begge øktene i dag og i går, tror dette blir knallbra! Så hyggelig at du vil følge meg på veien! ;D Beastmode ON!
Dato: 08.01.2013 Tid: 23:23 URL: http://slankmegflat.blogg.no/

Postet av: lenailivet

Det koster jo penger joooo? :(
Dato: 09.01.2013 Tid: 19:52 URL: http://www.lenailivet.blogg.no

Postet av: lystigekilo

HELENEEE , hvor har du kjøpt klokka di, og for hvor mye? :) vil ha en slik kcal klokke:)
Dato: 30.01.2013 Tid: 23:09 URL: http://lystigekilo.blogg.no

Skriv en ny kommentar

hits