Forside Mat & Oppskrifter Trening Slanking & Blogg Ukesrapporter 2012 Ukesrapporter 2011 Min Metode

Feil diett, eller feil i dietten?

Publisert: 17.02.2011 @ 22:45 Kategori: Slanking Ste kommentarer: 2

Fant en fin artikkel for nybegynnere p 123-slanking.com. Se bare her:

Feil i dietten kan gjre at du aldri oppnr nsket mlvekt. Men du er ikke alene, mange av oss er skyldig i en - om ikke flere - av disse slanking feilene. Her er noen enkle rd om hvordan du kan unng seks vanlige kostholds feil.

Feil: Drikke ekstra kalorier
Starter du hver morgen med et par glass med appelsinjuice? Hva med en skummende kaffe p vei til jobb? Kjper du sportsdrikke p treningsstudioet? Hvis dette hres kjent ut, ta notat: Hva du drikker kan vre like viktig for et vekttap som hva du spiser. Noen drikker gir like mange - om ikke mer - kalorier enn en full tallerken. Flytende kalorier tilfredsstiller ikke som mat gjr, og mange drikker har ingen ernringsmessig fordel. Selv om du skulle drikke 1500 kalorier hver dag, ville du fremdeles fle deg sulten og overspise.
Lsning: Kutt Flytende kalorier
Bare si nei til flgende: Sukkerholdgig brus og andre sukkerholdige boks og flaske drikker; smaktilsatt og stetede kaffe drikker som frappes, lattes og frossen kaffe; stet te (varme eller avkjlt) og smoothies. Mens juice er sunnere enn alle disse valgene, er hele frukter foretrekke fremfor et glass juice, den har frre kalorier og mer fiber og er mer fyllende. Vann og urtete (uten sukker) er ideelle erstatninger for hy-kalori drikker.

Feil: Ta fra deg selv
S du har sverget p g ned i vekt denne gangen. Du har tmt huset for fetende mat. Du rydder kjleskap og alle drlige matvarer ender i spla. Du gjr det bra i noen dager. S en natt, mister du motivasjonen og spiser alt i huset som ikke er en frukt eller grnnsak.Uansett hvor besluttet vi er p miste vekt, begjrer vi alltid snacks (spesielt ste) vi er vant til. Du vil etter hvert f trang til spise snacks uansett hvor godt de frste dagene har gtt.
Lsning: Tillat deg? litt
bannlyse alt av maten du liker er en sikker mte sette deg opp for en total svikt. Det er som en form for tortur: Alle andre kan spise de tingene du elsker mens du ikke engang kan smake p dem. Hvordan skal det hjelpe deg holde deg til dietten? Det vil det ikke. Tillat deg selv en spesiell godbit n og da. Hold strrelser i sjakk, og du kan fortsatt spise din favoritt mat i moderate mengder.

Feil: tro genene dine har skylda
Du tar en titt i speilet og ser moren din. Det er ikke hret eller ynene. Det er din kropp. Og det er ingenting du kan gjre med det. Tross alt, det er arvelig.
Lsningen: Vkne opp!
Gener spiller en rolle i noen tilfeller av fedme. Ofte vil du se familiemedlemmer som deler den samme kropps typen. Men for de fleste av oss vil den viktigste faktoren i vekttap vre kalorier inn kontra kalorier ut - hvor mange kalorier vi spiser og hvor mye trening vi fr. Selv om familiemedlemmer er tunge, er det mye du kan gjre slik at du ikke deler deres skjebne. Arbeid ut og styrke trening vil bygge muskler og gi din metabolisme et lft, som begge vil hjelpe deg med unng den vektkningen genene dine kan frambringe..

Feil: Hoppe over mltider
Det virker fornuftig: Dersom nkkelen til miste vekt er kutte kalorier s hvorfor ikke kutte en haug samtidig ved hoppe over et mltid? Hvis du hopper over mltider nr du prver g ned i vekt, gjr du deg selv mer vondt enn godt. hoppe over mltider kan fre til at stoffskiftet stuper. Det vil gjre at du fr en tregere kaloriforbrenning hele dagen lang og blir sulten og overspiser p kvelden..
Lsning: Ikke hopp over mltid
De fleste mltid hoppere gir avkall p frokost. Det synes vre det enkleste mltid hoppe over. Men i realiteten kan frokost pvirke vekttap mer enn noe annet mltid! Hvis du ikke er sulten om morgenen, spis i det minste noe Har du faktisk glemt spise i morgenens jag og mas? Sett en alarm som skal g av litt tid etter at du normalt str opp for minne deg p stoppe, ta en pust ... og spise.

Feil: gi etter for en mat pusher
Du har mtt henne. Hun serverer smultringer til intetanende kontor kolleger. Hun bringer smkaker til seminarene mens spiser bare glasuren selv. Hun sender deg Takeaway menyen nr du allerede har fortalt henne at du har med matpakke. Hvem er hun? Hun er en Pusher! En mat pusher
Lsning: Sett deg selv frst
Enten det er kontorets mat pusher eller velmenende mor som lager livretten din, noen mennesker bare nekter ta "nei" som svar. Deer sannsynligvis ikke engang klar over at de gjr det mye vanskeligere for deg g ned i vekt. Lr si nei p en mte som virker. Du m kanskje distansere deg fra det de "pusher" for tiden. Noen ganger er det bedre for alle berrte parter.

Feil: gi opp redusere vekt p din mte
Noen ganger nr du forteller dine venner og familie at du er p en diett kan det faktisk sl tilbake. Hvis de ikke forstr din diett eller tror de vet en bedre mte miste vekt, kan det fre til unskede innspill eller argumenter. Det kan faktisk g til det punktet at du nsker kaste inn hndkleet.
Lsning: Hold kontrollen
Bare du vet hva som fungerer for deg. S gjr det som fungerer for deg. Det er ingen regel som sier at du m fortelle venner eller familie at du prver miste vekt. Vekt er en personlig sak. Det er et privilegium holde det slik.

// Den siste her er jeg faktisk veldig uenig i. Jeg liker fortelle det, fordi da fr man et visst press p seg. Min treningsveileder og det jeg har lrt p Grete Roede er det jeg holder meg til!


Bildet lnt hos free-weightloss.com

Q: Har du noen smarte sm triks for ikke "sprekke"?

2 Stis-kommentarer

Postet av: Mariann

Haha...ALLE feilene jeg gjorde fr vet jeg. Morsomt innlegg :D
Dato: 18.02.2011 Tid: 19:46 URL: http://hadetbraflesk.blogg.no

Postet av: Firework

Veldig snat det du skriver, mye man vet, men som man likevel gjr :P hehe!

St p videre!!
Dato: 20.02.2011 Tid: 16:03 URL: http://www.firework2011.blogg.no

Skriv en ny kommentar

hits